Friday, December 3, 2010

Trots!

Sinds gisteren gaat Frederick staan! Helemaal zelf!
Ben zo trots dat ik de hele dag loop te grijnzen en het de hele halve wereld rond bazuin. Zijn alle moeders zo erg?

Het is echt geweldig. Je kunt FJ niet leren te gaan staan, hij moet het zelf doen. En dan opeens: boem! doet ´ie het nog ook. Ik denk dat die krantenbak ook best veel aantrekkingskracht uitoefende. En uitoefent. Hm.
Die doos staat inmiddels ergens anders :)

Friday, November 26, 2010

Zomaar

Wednesday, October 27, 2010

Fietsen

Erg grappig.
Vond de link hier. De post van 23 oktober 2010.

Monday, October 25, 2010

Voor Jane Austen fans

De manuscripten van Jane Austen staan sinds vandaag online!

Friday, October 15, 2010

Citaat

One can´t help thinking what a colorless life a man is forced to lead, when one reflects that chiffon and Venetian point and hand embroidery and Irish crochet are to him mere empty words. Whereas a woman, wheter she is interested in babies or microbes or husbands or poetry or servants or parallelograms or gardens or Plato or bridge - is fundamentally and always interested in clothes.
Jean Webster, Daddy-Long-Legs (Mineola, 2002), pag. 97

Friday, October 8, 2010

Daddy-Long-Legs

door Jean Webster.
Voor het eerst verschenen in 1912.
Geweldig boek!
Heb het in m´n boekenkast staan en ga het nog maar eens een keer lezen. Voor de derde (of vierde?) keer.
Las er vandaag over, op de blog van Booksnob. Zie hier. Maar vandaar dat ik er aan dacht.
Het boek is zelfs in het geheel te lezen via Google Books. Maar daar ga ik niet naar linken. Boeken zijn boeken. Punt. Moet je vast kunnen houden. En ook al geef ik toe dat Google Books af en toe handig is, ik hou er niet van. Irrationeel, ik weet het. Nou en?
Right. Nu ga ik m´n kopje thee drinken. Samen met echtgenoot.
Terwijl zoonlief zit te kraaien en aan z´n oorlel trekt.

Monday, September 27, 2010

Tuesday, September 7, 2010

Extra zielig

Soms ben je extra zielig.
Stel: je hebt het koud. Heel erg koud.
Dus ga je aanmaakhoutjes hakken voor de kachel.
Maar dan valt er een plank op je blote teen.
En die schaaft er een stuk vel af.
Die plank dus. Van je teen.
Sta je een rondje in de rondte te springen en te jubelen.

En dan, let op: gaat je teen ook serieus pas vijf minuten later bloeden omdat er zó weinig bloed door je voeten stroomt.
Omdat je voeten dus zó koud zijn.

Dan voel je je dus echt extra zielig.
En dan heb je heel veel medelijden nodig.
Soms heb je dat even. Voor vijf minuten.
Maar dan grijnst je zoon met z´n vijf tanden en is alles weer goed.



Friday, August 27, 2010

Wortels

Frederick houdt van wortels.
Hele wortels, geprakte wortels en gepureerde wortels.
Die in gepureerde vorm zijn tot nu toe favoriet.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er een aantal regels verbonden zijn aan het voeren van wortels aan je zoon die (vandaag precies!) een half jaar oud is.
Namelijk:
  • doe F. een slab om die zo groot mogelijk is
  • trek zelf het grootste schort aan dat je hebt (hoe er dan desondanks wortel op je witte legging terecht komt zal altijd wel een raadsel blijven)
  • leg alvast een washandje klaar om F. schoon te poetsen naderhand (als je weg moet lopen krijgt het spook alle kans om de restjes wortel van zijn gezicht over de rest van z´n lijf te verspreiden)
  • tijdens het eten moet je zijn handen vast houden. Erg vast.
  • kijk uit als Frederick begint te praten. Wortelspetters reiken ver.
Dat was het zo´n beetje. Ik ben alleen nog benieuwd of zijn spuug nu ook oranje is. Dat vraag je je dus af als je moeder bent. Of de spuug van je kind misschien wel oranje is. Bijzonder fascinerend.

Thursday, August 12, 2010

Blij

Het ruikt in de keuken naar verse koffie en pas gebakken appeltaart!
Ik sta in feite bijna te trillen op m´n benen, maar het geeft me ook ongelooflijk veel energie.
Zelf weer eten koken en zelfs een taart bakken!
Ik heb het in geen maanden gedaan, maar ik kan het weer!
God is groot!

Dat waren veel uitroeptekens, maar zo voel ik me op dit moment ook zo ongeveer: een groot uitroepteken.
Voelt best goed.

Wednesday, August 4, 2010

Monday, August 2, 2010

Terug van weggeweest

Weekje Zeeland was heerlijk!
Mooi weer in een bijzonder rustig hoekje van Noord-Beveland.

Thursday, July 22, 2010

Lezen:

Gelezen op girltalk.
Soms heb je even zo´n oppepper nodig :).

Friday, July 16, 2010

Een baby hebben betekent...

The plan is:
there is no plan.

De situatie op dit moment in huize R:
Uitgetelde zoon in bed.
Inclusief twee tanden!
En nog meer tanden onderweg, vermoedelijk.
Uitgeputte moeder op de bank, inclusief wallen onder haar ogen waarmee je hele rivieren kunt stoppen.
Chaos rondom.
Stapels strijkwas. Stapels nog te wassen spul.
En wie maakt de keuken even schoon?
Oh ja. Stofzuigen. Moet ook nog.
Wortels opkoken? Boodschappen?
Zoon in bad?
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Hm.
Je zou je toch gaan afvragen hoe het komt dat ik dit allemaal nog steeds reuze leuk vind.
:)

Met dank aan de koffieleveranciers.
En met nog meer dank aan moeders die even als praatpaal/vraagbaak willen fungeren.

Thursday, July 15, 2010

Zien!

Op blog van schoonzuster :)
Starring: geniaal broertje

Wednesday, July 14, 2010

Nieuw nichtje!

Zusje voor Roan.
Een mooi, klein meisje. Geschenk van God!
En ze draagt jurkjes :)

Thursday, July 8, 2010

Gesneuvelden

Woensdag 7 juli 2010
Tijdstip: 21.35u
Dader: F.J.
Handlanger: B.
Ogenschijnlijk doel van dader: opeten van gesneuvelden
Ogenschijnlijk doel van handlanger: heel hard lachen 

Friday, July 2, 2010

Sorry...

... maar ik ben echt hopeloos verliefd :).
Onze jongeman:
  •  is vier en een halve maand oud
  • is 70 centimeter lang
  • zit het liefst rechtop
  • gaat bijzonder boos krijsen als het ´m niet lukt om zich op zijn buik te draaien
  • en vindt het leuk om mama´s bloemen kapot te trekken (onder begeleiding van zijn vader :) )

Wednesday, June 30, 2010

Vakantie

Het was heerlijk. Een weekje niets behalve wij drieen. Uitrusten en genieten.

Thursday, June 10, 2010

Zij blogt...

...over mijn huis.
Zie hier.

Tuesday, June 1, 2010

Boeken

Ze hebben echt geweldige boeken!
Denk dat ik er een ga uitzoeken voor in de vakantie...

Friday, May 14, 2010

Smokkelwaar

Nu ik moeder ben, kom ik er achter dat ik nog héél veel moet leren.
Bijvoorbeeld dat ik, als we op ´visite´ zijn, de maxi cosi van mijn zoon moet controleren op smokkelwaar voordat we weer naar huis gaan.
Het is heerlijk rustig hier in huis. Frederick ligt te slapen, Bart is zich aan het voorbereiden op een viswedstrijd en ik zit lekker te lezen. Heerlijk, zulke middagen.

Thursday, May 6, 2010

Saturday, May 1, 2010

Fluiten

Ooit geluisterd
hoe mooi
de vogels fluiten
als het
zachtjes
regent?

Monday, April 26, 2010

Genieten


Friday, April 23, 2010

Monday, April 19, 2010

Science

"Let no one turn away from the Bible because it is not a book of learning and wisdom. It is. Would ye know astronomy? It is here: it tells you of the Sun of Righteousness and the Star of Bethlehem. Would you know botany? It is here: it tells you of the plant of renown - the Lily of the Valley, and the Rose of Sharon. Would you know geology and mineralogy? You shall learn it here: for you may read of the Rock of Ages, and the White Stone with the name engraven thereon, which no man knoweth saving he that receiveth it. Would ye study history? Here is the most ancient of all the records of the history of the human race. Whate´er your science is, come and bend o´er this book; your science is here. Come and drink out of this fair fount of knowledge and wisdom, and ye shall find yourselves made wise unto salvation."
Charles Haddon Spurgeon, Spurgeon's Sermons, (Grand Rapids, 2004), p. 43
Bovenstaande heb ik gisteren gelezen. B. was naar de kerk, F. lag boven te slapen en ik zat buiten in de zon een preek van Spurgeon te lezen. In plaats van binnen te luisteren naar de kerktelefoon via http://www.kerkomroep.nl/ (even reclame maken). Het is echt geweldig om nu kerktelefoon te hebben, zo hoor ik toch dezelfde preek als B. en ben ik een beetje bij de gemeente. Maar ja, de zon is ook heerlijk. En de zon is ook een goed medicijn :).

Monday, April 12, 2010

Saturday, April 10, 2010

Zaterdagavond...

Viskist opruimen.

Wednesday, April 7, 2010

27 februari 2010

Frederick Joachim
Onze zoon!

Thursday, February 25, 2010

Gebed

(...) Een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel.
Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden.
En hij bad wederom, en de hemel gaf regen, en de aarde bracht haar vrucht voort. (...)

Friday, February 19, 2010

Handbag

Wil iemand dit geweldig leuke tasje even voor mij maken???
Alsjeblieft???

Monday, February 15, 2010

In verwachting...

... de familiewieg.
Compleet met door mij zelf (en m´n moeder) gemaakte bekleding. En het dekentje heb ik de afgelopen weken gehaakt.
Nog één dag te gaan. Officieel :).

Thursday, February 11, 2010

Wednesday, February 10, 2010

To my Dear and loving Husband


If ever two were one, then surely we.
If ever man were lov'd by wife, then thee,
If ever wife was happy in a man,
Compare with me ye women if you can.
I prize thy love more then whole Mines of gold,
Or all the riches that the East doth hold,
My love is such that Rivers cannot quench,
Nor ought but love from thee, give recompence.
Thy love is such I can no way repay,
The heavens reward thee manifold I pray.
Then while we live, in love lets so persever,
That when we live no more, we may live ever.
(Anne Bradstreet 1612-1672)

Monday, February 8, 2010

Een beetje voorjaar

Iets minder ver dan vorig jaar.

Thursday, February 4, 2010

Boeken

Gelezen op: http://www.nos.nl/


Hm. Ik heb geen van de genoemde boeken ook zelfs maar gelezen. Wel VEEL boeken gekocht.
Bijvoorbeeld:
Massa´s boeken hebben we gekocht om andere mensen kado te doen. Meer dan eens Gonnie van Oliver Dunrea. Als kraamkado. Ik vind het echt een geweldig boekje :).
En laatst nog: Een vrouw naar Gods hart van Elizabeth George. Maar dat was geen kraamkado.


Ok. Ik heb weer een blog gemaakt. Nu kan ik EINDELIJK weer babykleertjes gaan strijken.
Nog zo´n twee weken te gaan... Oh well. Het kunnen er ook vier zijn. Gelukkig MAXIMAAL vier. Niet meer.