Tuesday, April 28, 2009

Hugh Magnum

Hugh Magnum was een Amerikaanse fotograaf. Van ongeveer 1890 tot 1922 reisde hij met de trein door North Carolina, Virginia en West Virginia en nam onderweg foto´s van de mensen die hij zag.
Duke University heeft zijn collectie op internet gezet. Erg leuk om de foto's te bekijken. Dat kan HIER. Links in het scherm onder "Collection Info" staat "browse". Daar kun je heerlijk rond koekeloeren.
Kijk hier, al die verschillende mensen. Geen idee wie ze waren, wat ze deden. Hm. Volgens mij heeft de vrouw op de derde foto van rechts complete vleugels op haar hoed zitten. Moet je eens van dichtbij bekijken :).
Of wat dacht je van deze foto? Ik vind dat ze er geweldig uit ziet. Keurig rechtop (waarschijnlijk kon ze niet anders vanwege haar corset). Die muts is geweldig.
Of kijk hier eens hoe mooi.

Friday, April 24, 2009

Idylle


Gemaakt door mijn eigenste schoonmama. Vroeger, toen ze nog niet getrouwd was :).
Staat nu op onze piano te pronken.

Thursday, April 23, 2009

Iets anders dan ´dooie vissen´

Gisteren in de achtertuin
´k Kreeg te horen dat ik eens iets anders dan ´dooie vissen´ op m´n blog moest zetten. Bij deze :). Die vissen leefden trouwens nog gewoon en ze zwemmen momenteel weer vrolijk rond.
We vangen ze, bewonderen ze en zetten ze weer terug. Ter informatie. Ik doe vooral aan bewonderen. B. is van de rest.

Wednesday, April 22, 2009

Gisteravond...


... gingen we vissen. Ik heb twee zeelten binnen gehaald! ´Drillen´ heet dat geloof ik. Met een hele hoop hulp van B. Die beesten zijn echt loeilaaiers sterk. B. heeft ze ook uit het water gehaald en van het haakje ontdaan. Misschien komt het ooit zo ver dat ik ook dát nog ga doen. Je weet niet. Een made durf ik inmiddels ook vast te pakken.
We hebben er twee gevangen. Beiden 47 cm. Bovenstaande was de eerste. Een beetje een leeggelubberde vis vergeleken bij de tweede. De tweede was ook een stuk sterker.
Het was wederom geweldig.

Wednesday, April 15, 2009

En nog meer vis...

Kijk eens hier wat ik maandag heb gevangen!
Echt geweldig mooi.

Wednesday, April 1, 2009