Wednesday, May 30, 2007

Feminisme

Ben druk bezig met m´n scriptie over de Nadere Reformatie, maar las dit stuk van Crystal Paine tussendoor. Heb het niet helemaal bekeken, maar het ziet er uit als iets wat interessant is om te lezen. Over feministen:
If their main agenda is to support a woman in whatever she chooses for her life,
why don't they support the fact that I have chosen to submit to my husband - to
love him, to serve him, to honor him?
Goede vraag. What do you think?

Wednesday, May 23, 2007

Amsterdam


Afgelopen vrijdag heb ik samen met B. voor toerist gespeeld. Op de plaats waar dat het beste kan in Nederland: Amsterdam. Nadat we natuurlijk even gewinkeld hebben. Hm. Ik MOEST bij Noa Noa naar binnen en heb er ook een heerlijke jurk gekocht. We hebben onze vingers opgegeten bij handgemaakte friet uit een puntzak, van de zon genoten, gevels bekeken,



Een rondvaart gemaakt

terwijl we een blikje cola deelden,



de Westertoren gezien (en even later de rijen en rijen mensen voor het Anne Frank - huis),










We hebben koffie gedronken aan het Rembrandtplein, waar we nog nooit waren geweest en wat we per toeval ontdekten. Lasagne gegeten in een donkere pizzaria, om halverwege de avond weer op de trein te stappen. Het was een heerlijke dag!


Monday, May 21, 2007

No Impact Man

Een man, een vrouw, een peuter en het milieu. In New York. No Impact Man, zijn naam is Colin Beavan, is bezig met een experiment:
For one year, my wife, my 2-year-old daughter, my dog and I, while living
in
the middle of New York City, are attempting to live without making any net
impact on the environment. In other words, no trash, no carbon emissions, no
toxins in the water, no elevators, no subway, no products in packaging, no
plastics, no air conditioning, no TV, no toilets…
Lees hier de rest van het artikel. Zijn weblog is erg leuk om te lezen. Hm, er komen opeens allemaal goede voornemens opborrelen. Niet dat ik van plan ben om zijn voorbeeld in alles te gaan volgen, maar sommige dingen spreken me wel aan. Zoals meer gaan fietsen. Of minder electrische apparatuur gebruiken. Scheelt nog geld ook. Grijns.

Monday, May 14, 2007

Muffins




Ik leef nog. ´k Ben druk, maar ´k leef nog. Druk met werkstukken schrijven, referaten, tentamens leren en dergelijke dingen meer. En zojuist heb ik heerlijke muffins gebakken! Ehm, ik hoop tenminste dat ze lekker zijn. Het recept komt van www.tammysrecipes.com. Heb het iets aangepast. Wat dingen er uit gelaten en stukjes appel en rozijnen toegevoegd. Hier vind je het originele recept.

Tuesday, May 1, 2007

De snor en de schroevendraaier




Hoogste tijd om weer eens een stukje te schrijven. Ik moet zeggen dat het mij enige tijd aan inspiratie heeft ontbroken. Maar zojuist heb ik een heerlijke kop koffie achterover geslagen en dat moet ´t ´m doen. Denk ik. Misschien wel. Vanmiddag had ik in ieder geval inspiratie genoeg om voor het eerst sinds maanden m´n raam schoon te maken! Ik ben nog steeds onder de indruk van mezelf. Vervolgens heb ik het voorbeeld van mijn zuster gevolgd en de gordijntjes verwijdert. En wel met behulp van het cadeau van diezelfde immer briljante zuster: een geweldige schroevendraaier! Nu is m´n kamer een stuk lichter. Heerlijk. Nog meer zomer.

Vanmiddag reisde ik met de trein van Leiden naar Schiphol. Er gebeurde niets opzienbarends. De trein vertrok een paar minuten te laat, maar dat was ook alles. Mijn medepassagiers in de coupe gedroegen zich uiterst rustig. Ik dronk m´n koffie en keek uit het raam. Maar toen zag ik hem! DE SNOR. EEN MAN MET EEN SNOR. Een JONGE man met een snor. Een heuse jaren ´80 snor. Geen zorgvuldig getrimd streepje, geen zorgvuldige krulsnor, maar zo´n soort van schoenpoetsborstel. Verder was het een keurige jonge man. Behalve dan die snor. Een reliek. Een rariteit. Waar zie je zo iets nog? Behalve dan bij je vader die ´m al twintig jaar heeft en die ken je niet anders dus dan mag het. Nou ja, bij die snorremans dus. Hm. Ik heb me er een hele tijd over zitten verwonderen. Hij was echt lelijk, die snor. En dat bleef ´ie, de hele rails van Leiden naar Schiphol. Ik vraag me af waarom hij de bovenlip van die jongeman bevolkte.