Monday, June 30, 2008

Weekend

Juist, mijn inspiratie vloog zojuist het raam uit. Ik wilde een geweldig verhaal gaan vertellen over logeerpartijtjes en nachtelijke spelletjes als "Ik ga op reis en neem mee..." en over B. die zomaar een viswedstrijd heeft gewonnen ('k ben best trots) en over een uitstapje naar een geweldige boekhandel samen met schoonmoeder en schoonzuster en over heerlijke taartjes die B. en ik van de moeder van B. mee naar huis kregen en die we gistermiddag uit de kerk hebben opgegeten (zie foto) en over spinnen die mensenvallen spannen dwars over de tuin en over zeventiende-eeuwse lijken die terwijl ze van Enkhuizen naar Boven-Karspel vervoerd worden naar appel en kaneel gaan ruiken.

Maar dat gaat nu dus niet, want ik heb geen inspiratie. Dat komt omdat mijn echtgenoot zojuist belde dat 'ie later naar huis komt omdat zijn pasgetrouwde (mannelijke) collega niet naar huis wil omdat hij anders broccolli moet koken. En mijn echtgenoot kan dat uitstekend begrijpen. Juist. Grijns.

Tuesday, June 17, 2008

Studeren in de zon is heerlijk. Ook al is het te bestuderen boek SAAI. En ook al galmt Eros Ramazzotti samen met Tina Turner door de straten en fluiten de stratenmakers heerlijk vals mee. Tenminste, ik denk dat het stratenmakers zijn, zo aan de geluiden te horen. Ben nog niet nieuwsgierig om de hoek van de tuin gaan kijken.
Maar de zon is heerlijk en de bloemen zijn mooi. Bovenstaande geranium (officieel 'pelargonium', heb ik geleerd) is een van m'n favorieten. Ik kreeg 'm terwijl er amper blad aan zat en nu zit 'ie al vol knoppen! Geweldig toch? Het is echt verbijsterend mooi om al die blaadjes tevoorschijn te zien komen.

Friday, June 6, 2008

Lovely day

Vandaag is tot nu toe een heerlijke dag. De zon schijnt, zuster & zoon (deze) kwamen vanmorgen op visite, B. kwam onverwacht tussen afspraken door thuis koffie drinken en ik ga vanavond een heerlijk (zo het lijkt) recept uitproberen. Geniet van je dag! Ga ik ook verder doen.
Edit: zie ook hier over onze heerlijke morgen.