Tuesday, November 25, 2008

Sokken!


Ik brei sokken! Gewone geitensokken. Die ene zit in ieder geval heerlijk warm. Als het meezit is de linker sok ook nog voor het eind van de winter klaar.
M´n voeten zien er trouwens wel raar uit op de foto, maar dat komt door de hoek waarin ´ie gemaakt is. Ik zeg het er maar even bij. De batterijen van het fototoestel zijn al weer op, dus helaas zit een nieuwe foto maken er even niet in. Pity. ´k Was net zo blij dat ik weer foto´s kon maken zonder beestjes. Het ziet er naar uit dat ze allemaal dood dan wel verdwenen zijn. Lang leve de diepvries!

Monday, November 24, 2008

Winterstilte

De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.

Jacqueline E. van der Waals 1868-1922

Thursday, November 6, 2008

Nog steeds beestjes

Ons fototoestel heeft een aantal dagen in de diepvries doorgebracht. Het tasje wat er omheen zat, eveneens. Allemaal om de beestjes te doden. Het tasje ligt inmiddels in een teil kokend heet water en het fototoestel ligt voor de kachel te drogen. Ik hoop:
  1. dat alle beestjes dood zijn
  2. dat het fototoestel nog werkt
  3. dat die beestjes in het vervolg weg blijven

We zullen zien. Hopelijk kan ik binnenkort weer foto´s maken.