Monday, September 27, 2010

Tuesday, September 7, 2010

Extra zielig

Soms ben je extra zielig.
Stel: je hebt het koud. Heel erg koud.
Dus ga je aanmaakhoutjes hakken voor de kachel.
Maar dan valt er een plank op je blote teen.
En die schaaft er een stuk vel af.
Die plank dus. Van je teen.
Sta je een rondje in de rondte te springen en te jubelen.

En dan, let op: gaat je teen ook serieus pas vijf minuten later bloeden omdat er zó weinig bloed door je voeten stroomt.
Omdat je voeten dus zó koud zijn.

Dan voel je je dus echt extra zielig.
En dan heb je heel veel medelijden nodig.
Soms heb je dat even. Voor vijf minuten.
Maar dan grijnst je zoon met z´n vijf tanden en is alles weer goed.