Mijn enkelbanden binden mij aan huis en haard. Hum. Afgelopen dinsdag stapte ik van een stoel af (ik stond er bovenop) en verzwikte mijn enkel. Oordeel van de dokter: haarscheurtjes in de enkelbanden (misschien erger), been omhoog, stilzitten en kom vrijdagmorgen maar terug. Ik heb de hele week 'geduldig' stilgezeten (meestal) en ben vanmorgen terug geweest en nu blijken ze dus voor ongeveer de helft gescheurd te zijn. Gelukkig niet helemaal. Maar ik moet nog wel even met m´n been omhoog blijven zitten en er kalm mee aan doen. Dus ik vermaak mij met lezen, breien en dergelijke dingen meer. Oma H. was vaatdoeken aan het breien en dat bracht mij op het idee om hetzelfde te gaan doen. Bij de andere oma heb ik al hobbelend katoen gehaald en dit is het resultaat tot nu toe:

Het patroon is als volgt: twee recht, twee averecht en het patroon elke derde toer een steek verschuiven. Mijn patroon was me eerst nog ietwat duister, maar ik begin het door te krijgen na vier toeren. Er begint systeem in te komen. Als ´ie af is komt er nog een gehaakt randje omheen.