Monday, December 1, 2008

Tuesday, November 25, 2008

Sokken!


Ik brei sokken! Gewone geitensokken. Die ene zit in ieder geval heerlijk warm. Als het meezit is de linker sok ook nog voor het eind van de winter klaar.
M´n voeten zien er trouwens wel raar uit op de foto, maar dat komt door de hoek waarin ´ie gemaakt is. Ik zeg het er maar even bij. De batterijen van het fototoestel zijn al weer op, dus helaas zit een nieuwe foto maken er even niet in. Pity. ´k Was net zo blij dat ik weer foto´s kon maken zonder beestjes. Het ziet er naar uit dat ze allemaal dood dan wel verdwenen zijn. Lang leve de diepvries!

Monday, November 24, 2008

Winterstilte

De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.

Jacqueline E. van der Waals 1868-1922

Thursday, November 6, 2008

Nog steeds beestjes

Ons fototoestel heeft een aantal dagen in de diepvries doorgebracht. Het tasje wat er omheen zat, eveneens. Allemaal om de beestjes te doden. Het tasje ligt inmiddels in een teil kokend heet water en het fototoestel ligt voor de kachel te drogen. Ik hoop:
  1. dat alle beestjes dood zijn
  2. dat het fototoestel nog werkt
  3. dat die beestjes in het vervolg weg blijven

We zullen zien. Hopelijk kan ik binnenkort weer foto´s maken.

Wednesday, October 15, 2008

Link

Kijk hier eens.

Wednesday, September 24, 2008

Beestjes

Er zitten beestjes in ons fototoestel. Ze zitten zo´n beetje tussen het schermpje. Ze zijn klein, wit en ze bewegen. Uiterst eng. Vermoedelijk er in gekomen toen B. ging vissen en het toestel meenam. Nu ligt toestel inclusief tasje in quarantaine in de schuur. In een plastic bak. Mét deksel. Ik hoop dat ze vanzelf weg gaan, maar waarschijnlijk kan ik dan heel lang blijven hopen. Hum. Maar vandaar dat ik weinig geschreven had. Wat ik had foto´s van een pad in onze schuur en daar wilde ik een stukje over schrijven. Ik wilde foto´s maken van de sok die ik aan het breien ben en daar een verhaaltje over tikken. Und so weiter. Blah.

Friday, August 8, 2008

Wat we nog meer zagen:

WATER!
Net als toen.
Dat heb je ook wel een beetje als je met B. op vakantie gaat. Regelmatig hangt ´ie ergens over een muurtje of ligt ´ie op z´n knieen op een bruggetje. Om naar vissen te speuren.

Zo ook hier, achter de kathedraal in St. Davids.

En we zagen de zee! Bij St. Annes Head. In deze baai is trouwens ergens in de 15e eeuw Henry VII geland om vervolgens Wales te veroveren en de Tudor-dynastie te stichten (maar dat wist 'ie toen nog niet).

Gewoon mooi. Ommuurde tuin bij Picton Castle. Zaten geen vissen in.

Carew Castle

Thursday, August 7, 2008

Dingen die we zagen

KOFFIE NATUURLIJK!

Geen idee waarom ik overal koffie op de foto zet. ´k Hou van koffie drinken. Dat zal het zijn. Ofzo. Hm. Er zal vast een of andere psychologische verklaring voor zijn. Vast.
In ons appartement: koffie zetten op de ouderwetse manier.
Bij Picton Castle, Pembrokeshire, Wales. Die taart was heerlijk.



Op de terugweg, bij Cardiff langs de snelweg.

Wednesday, August 6, 2008

En dan: zomer in Wales

Genieten van de avondzon:

Maar Wales zou Wales niet zijn als we ook af en toe dit kregen:

Technisch gezien is deze laatste foto niet in Wales gemaakt, maar in Kent. Op de terugweg naar Dover. Maar deze foto illustreert de paar regenachtige dagen beter. Klik maar op de foto, dan zie je allemaal streepjes, dat is de regen :).

Thursday, July 17, 2008

Hollandse zomer

het regent,
het regent,
de pannetjes worden nat

Tuesday, July 1, 2008

"High on Jesus"

Zag deze documentaire en bedacht dat ik een voorbeeld kan nemen aan deze man. Aan zijn levenshouding, bedoel ik. Inspirerend. Mooie documentaire trouwens.

Monday, June 30, 2008

Weekend

Juist, mijn inspiratie vloog zojuist het raam uit. Ik wilde een geweldig verhaal gaan vertellen over logeerpartijtjes en nachtelijke spelletjes als "Ik ga op reis en neem mee..." en over B. die zomaar een viswedstrijd heeft gewonnen ('k ben best trots) en over een uitstapje naar een geweldige boekhandel samen met schoonmoeder en schoonzuster en over heerlijke taartjes die B. en ik van de moeder van B. mee naar huis kregen en die we gistermiddag uit de kerk hebben opgegeten (zie foto) en over spinnen die mensenvallen spannen dwars over de tuin en over zeventiende-eeuwse lijken die terwijl ze van Enkhuizen naar Boven-Karspel vervoerd worden naar appel en kaneel gaan ruiken.

Maar dat gaat nu dus niet, want ik heb geen inspiratie. Dat komt omdat mijn echtgenoot zojuist belde dat 'ie later naar huis komt omdat zijn pasgetrouwde (mannelijke) collega niet naar huis wil omdat hij anders broccolli moet koken. En mijn echtgenoot kan dat uitstekend begrijpen. Juist. Grijns.

Tuesday, June 17, 2008

Studeren in de zon is heerlijk. Ook al is het te bestuderen boek SAAI. En ook al galmt Eros Ramazzotti samen met Tina Turner door de straten en fluiten de stratenmakers heerlijk vals mee. Tenminste, ik denk dat het stratenmakers zijn, zo aan de geluiden te horen. Ben nog niet nieuwsgierig om de hoek van de tuin gaan kijken.
Maar de zon is heerlijk en de bloemen zijn mooi. Bovenstaande geranium (officieel 'pelargonium', heb ik geleerd) is een van m'n favorieten. Ik kreeg 'm terwijl er amper blad aan zat en nu zit 'ie al vol knoppen! Geweldig toch? Het is echt verbijsterend mooi om al die blaadjes tevoorschijn te zien komen.

Friday, June 6, 2008

Lovely day

Vandaag is tot nu toe een heerlijke dag. De zon schijnt, zuster & zoon (deze) kwamen vanmorgen op visite, B. kwam onverwacht tussen afspraken door thuis koffie drinken en ik ga vanavond een heerlijk (zo het lijkt) recept uitproberen. Geniet van je dag! Ga ik ook verder doen.
Edit: zie ook hier over onze heerlijke morgen.

Friday, May 16, 2008

God

"Die den regen geeft op de aarde, en water zendt op de straten."

Job 5: 10

Wednesday, May 14, 2008

Hartelijk dank!

Ouders verdienen ook wel eens een complimentje. Schoonouders ook, maar in dit geval gaat het over mijn ouders. Die dan wel weer de schoonouders van B. zijn. Hm.
Maar goed, ouders zijn dus geweldig. Soms komen ze op visite en als ze dan weer weg gaan staan er aronskelken in je huiskamer, is de dakgoot schoon, is de was gevouwen, het buxusheggetje geknipt, ben je weer bijgekletst, is het gat in de vloer dicht und so weiter. En het was reuze gezellig. Hm. Ouders zijn geweldig.


Tuesday, May 13, 2008

Speciaal voor X.

Gisteren kreeg ik een geweldig mooie orchidee van m´n zuster X. Omdat daar toch alles dood ging. Hm. Dit exemplaar ziet er nog hartstikke levend uit, moet ik zeggen.
Hier alvast als dank een foto van je favoriete bloemen (zijn ze dat nog steeds??). Pity dat je ze niet naast je strijkbout op tafel kunt zetten.

Wednesday, May 7, 2008

Vogels

Daar is een fijn gekwetter in de lucht
Van vele vogelkelen,
Mij blijft dit lichte vogelengerucht
Alwaar ik ga, omspelen.

Het is het tjilpend lief geluid,
Het fijn gepiep van mussen,
´t Is nu en dan met ver gefluit
Een merelstem daartussen.

Het is het zacht en blij gekweel
Van mezen en van vinken,
Die even soms uit vrijer keel
Een voller slag doen klinken.

Ze zeggen, dat het zomeren zal,
Reeds zwellen alle knoppen,
De elzekatjes bengelen al
Naast de oude elzeproppen.
Jacqueline E. van der Waals
Uit: Leesboek I voor de eerste klas van Gymnasium, Lyceum of Hogere Burgerschool (Groningen, 1958)

Tuesday, April 29, 2008

Kikker. Ofzo.


B. is vissen in de Waal. Of in de Maas. Hm. B. is in ieder geval vissen ergens in een grote rivier. Ondertussen ben ik gewapend met een snoeischaar de tuin in gegaan om lavendel te snoeien. Omdat het zo geweldig leuk was, ben ik meteen een aantal andere planten en struiken te lijf gegaan. Nu zit de kliko vol. Pity. Snoeien is een aangename bezigheid.
Zien jullie die pootjes en dat stukje lijf op bovenstaande foto? Die behoren toe aan een kikker. Of aan een pad. Ik kan het verschil nooit zo goed zien. Maar goed, ik kwam het beest tegen toen ik zijn (of haar) schuilplaats zomaar opeens bloot legde. Mooi. Het beest bedoel ik. Vraag me af wat ´ie in onze tuin zoekt, zo ver bij het water vandaan.

Friday, April 11, 2008

De boekenkast


Onze boekenkast. En cdkast. Ik geloof bijna de favoriete plek in ons huis. De meeste cd´s komen bij B. vandaan (als er tien bij mij vandaan komen, is het veel) en de meeste boeken komen van mijn boekenplanken. Nu staan ze in onze kast. Niet allemaal. Er staan - tot mijn grote spijt - ook nog een paar dozen vol op zolder. Onder andere met "romans voor oudere meisjes". En met de Billy Bradley-serie. Hmmm. Oh well. In de kast hier staan ook geweldige boeken. I capture the castle van Dodie Smith: "I write this sitting in the kitchen sink". Het enige boek waar ik ooit mee gegooid heb: De Brug van Geert Mak. Het kleine huis! Onversneden christendom van C.S. Lewis, dat B. in Nederland las terwijl ik hetzelfde deed in Canada. En waar we over mailden. Nog maar twee jaar geleden! Danseres zonder benen, dat ik vorig jaar op vakantie las. Tess of d'Urbervilles. Blah. Waarom lopen boeken die goed geschreven zijn bijna altijd slecht af? Net als The Portrait of a Lady van Henry James. Lijkt het eindelijk weer goed te gaan, wordt het vervolgens nog erger dan voorheen. En de heldin eindigt zonder uitzondering in de goot. En als het even kan sterft ze ook nog een dramatische dood. Neui. Er is wel hoop op het betere, maar het betere is altijd slecht. Ofzo. Neem dan Een zomerzotheid van Cissy van Marxveldt. Heerlijk. Of Desiring God van John Piper.
Op dit moment ben ik onder andere het "Verzameld Werk" van Sir Arthur Conan Doyle aan het lezen. Sherlock Holmes. Een aanrader. Ok, nu op naar m'n studieboeken.

Wednesday, March 26, 2008

Sneeuw!

Gistermorgen. Ons tuinhekje. In de sneeuw. Hm. Ok. Ben gewoon trots. Dat is alles.

Thursday, March 20, 2008

Het getrouwde leven...


... bevalt uitstekend! Veel om aan te wennen. Mijn echtgenoot heeft inmiddels geconcludeerd dat "mannen dus niet zijn gemaakt om was op te hangen". Juist.
De relatie met bovenstaande foto? Geen. Dat is onze kachel. Die we dagelijks stoken. Heerlijk. Enige probleem is dan weer dat je dan ook dagelijks alle troep van hout en as moet opruimen. Nou ja, niet móét, maar dan ziet het er nog een béétje schoon uit. En je krijgt er blaren van. Van een hete kachel bedoel ik. Als je die aanraakt.

Thursday, March 6, 2008

Cinnamon rolls

Mijn zuster en ik hebben cinnamon rolls gemaakt. Ze waren heerlijk! Zie hier.

Saturday, March 1, 2008

31 januari 2008

Ok, voor één keer zal ik de zelf voorgeschreven wet om geen foto´s van mezelf te posten overtreden om te laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest...

Me and my happy husband :)

Friday, January 11, 2008

Roan Gerard

Gisteravond geboren om 22.38 uur! De eerste zoon van mijn zuster en zwager.


Thursday, January 10, 2008

Vaatdoeken

Ooit, lang geleden, heb ik een keer gemeld dat ik ouderwets bezig was met het breien van een vaatdoek. Inmiddels staat nummer drie op de pennen. Van de twee bovenstaande heb ik gisteren eindelijk de laatste draadjes afgekant. Daar lagen ze al maanden op te wachten.
Ik ben best trots op het resultaat moet ik zeggen.

Wednesday, January 9, 2008

Oh my...!

Kijk eens wie "De Wereld Van De Mensen Met Een Weblog" is binnengevallen:

Inpakken

Er staan inmiddels tien dozen vol boeken her en der in het huis, en nog is niet echt te zien dat er wat van mijn kamer verdwijnt.

Wednesday, January 2, 2008

Progress

We (nou ja, meestal B.) zijn druk aan het klussen.
We vorderen langzaam.

Daar komt de schoorsteenpijp doorheen.

B. is kozijnen aan het gronden.