Friday, April 11, 2008

De boekenkast


Onze boekenkast. En cdkast. Ik geloof bijna de favoriete plek in ons huis. De meeste cd´s komen bij B. vandaan (als er tien bij mij vandaan komen, is het veel) en de meeste boeken komen van mijn boekenplanken. Nu staan ze in onze kast. Niet allemaal. Er staan - tot mijn grote spijt - ook nog een paar dozen vol op zolder. Onder andere met "romans voor oudere meisjes". En met de Billy Bradley-serie. Hmmm. Oh well. In de kast hier staan ook geweldige boeken. I capture the castle van Dodie Smith: "I write this sitting in the kitchen sink". Het enige boek waar ik ooit mee gegooid heb: De Brug van Geert Mak. Het kleine huis! Onversneden christendom van C.S. Lewis, dat B. in Nederland las terwijl ik hetzelfde deed in Canada. En waar we over mailden. Nog maar twee jaar geleden! Danseres zonder benen, dat ik vorig jaar op vakantie las. Tess of d'Urbervilles. Blah. Waarom lopen boeken die goed geschreven zijn bijna altijd slecht af? Net als The Portrait of a Lady van Henry James. Lijkt het eindelijk weer goed te gaan, wordt het vervolgens nog erger dan voorheen. En de heldin eindigt zonder uitzondering in de goot. En als het even kan sterft ze ook nog een dramatische dood. Neui. Er is wel hoop op het betere, maar het betere is altijd slecht. Ofzo. Neem dan Een zomerzotheid van Cissy van Marxveldt. Heerlijk. Of Desiring God van John Piper.
Op dit moment ben ik onder andere het "Verzameld Werk" van Sir Arthur Conan Doyle aan het lezen. Sherlock Holmes. Een aanrader. Ok, nu op naar m'n studieboeken.

2 comments:

Anonymous said...

Ik zie daar een reisklokje dat je voor 25 armzalige guldencenten van je kleine broertje afgetroggeld hebt.

nadine said...

Ik ben van mening dat jij hippe foto's maakt.
En ik vind je blog leuk.
Meer, meer!
*roepende kinderkeeltjes*