De meeste mensen die mij kennen weten dat ik enorm hou van ´ouwe troep´. Ik denk dat de meeste dingen die ik bezit, op z´n minst tweedehands zijn. Oude dingen zijn doorgaans nu eenmaal een stuk mooier dan al dat nieuwe gebeuren. Zo af en toe komt er weer eens wat op mijn pad om het zo maar eens te zeggen. Gisteren bijvoorbeeld. Ik ging even naar oma en vijf minuten later was ik in het bezit van dit schitterende kleed. Met de hand geborduurd zo te zien. Een kleed met een verhaal. Zo mooi kun je ze nieuw toch niet krijgen? Zal mooi staan over een tafel buiten, in de zomerzon. Mmm. En daarbij heeft het me niets gekost. Grijns. Het is gewoon een sport: mooie dingen vinden, voor zo weinig mogelijk geld.
Het is gewoon een sport voor mij: mooie dingen vinden voor zo weinig mogelijk geld. Net als deze bordjes. Die onderste schaal had ik al een tijdje en tot mijn grote verbazing vond ik drie weken geleden ergens een stapel kleine bordjes die er precies bij passen! Nice, right?

2 comments:
Sjonge zeg! Jij bent maar een geluksvogel! Zulke mooie dingen en dat gratis en voor niets! Nu nog naar de albert heijn om gratis dozen te halen. kun je al die oude dingen in dozen opbergen. en op zolder zetten.
En als het dan een keer regent op een zomernamiddag, kun je daar gaan rondneuzen. en de geur opsneuven een een glorieloos verleden, van vervlogen tijden. je kunt dan wegdromen, eindeloos staren in de verte (in het geval je donkere zolder beschikt over een stoffig raampje). Heerlijk moet dat zijn. Komt laat ons allen dit voorbeeld volgen en verzamelen wat er te verzamelen valt!
Ehm. weet iemand waar je zolders kunt vinden? van die mooie ouwe zolders? hand gemaakt? van houten balken en planken en waar het ruikt naar tafelkleden, serviezen en pannelappen?
I like old stuff too! Let's talk to each other! Blah blah.. blah blah.
Nice talking to you. Bye!
PS I dont smell any tafelkleden, serviezen nor pannelappen.
Post a Comment