
Tweede paasdag ben ik wezen vissen met B. B is mijn verloofde en natuurlijk de meest fantastische man die op aarde rondloopt. Anders zou hij mijn verloofde niet zijn.
Vissen met B is een hele gebeurtenis. De eerste keer dat ik met hem mee ging was ik stomverbaasd. In mij onschuld dacht ik dat hij alleen maar een hengeltje en een schepnetje mee zou nemen. Maar wie schetst mijn verbazing als ik zie dat de hele auto wordt volgeladen met tassen, dingen en andere troep. Dat hoort als je sportvisser bent. Als er dan eindelijk een goede visstek gevonden is, duurt het nog tijden voordat B eindelijk kan beginnen met het echte werk. Eerst moet de hengel in elkaar gezet worden, bekeken worden hoe diep het water wel niet is, en allerlei andere dingen waar ik tot nu toe nog niet veel verstand van heb. Maar ik leer er steeds meer bij.

De eerste paar keren was ik enorm onder de indruk van het hele gebeuren. ´t Is best moeilijk allemaal. Je mag niet met de autodeuren slaan, niet te hard rondspringen enzovoorts. Heden ten dage vraag ik waar ik mag gaan zitten zodat ik niet in de weg zit, poot m´n stoeltje neer, trek m´n haakwerk en boeken uit de tas en ga zitten genieten. Bewonder de gevangen vissen, voorzie B van iets te eten en te drinken, praat B de oren van zijn hoofd, lees, schrijf en haak. En probeer niet aan alle spinnen en andere enge beestjes te denken. Brrr. Maar verder is het echt heerlijk. Je ziet bijna geen mensen, heel veel vogels en naast je in het riet hoor je muisjes piepen en ritselen. Ik kijk al uit naar de volgende keer!
2 comments:
Waarschuwing voor mister B: over een paar jaar wordt je er gewoon uitgevist door de schrijver van dit blog!
Nicely! Mij lijkt vissen wel rustig. Maar niet voor langer dan 5 uur, want dan lijkt het me weer saai worden. :P Hoe lang vist u over het algemeen, blogster en meneertje B?
Post a Comment