Monday, November 24, 2008

Winterstilte

De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.

Jacqueline E. van der Waals 1868-1922

2 comments:

Anonymous said...

Juist. ze heeft alle behandelingen blijkbaar overleefd, ons geliefde fototoestel.. ik hoop trouwens maar dat ik geen beestjes krijg. zo'n behandeling met diepvries en kokend heet water enzo.. hm. lijkt me niks.

nice picture!

Anonymous said...

Looks like we had mooooooooooore snow! Maar het is een prachtig stilleven, en idd, ik stem in met de geheimzinnige B (haha ik weet wie je bent, pas maar op), het is wonderbaarlijk dat je nog zo'n foto kan maken met je toestel!