Hoogste tijd om weer eens een stukje te schrijven. Ik moet zeggen dat het mij enige tijd aan inspiratie heeft ontbroken. Maar zojuist heb ik een heerlijke kop koffie achterover geslagen en dat moet ´t ´m doen. Denk ik. Misschien wel. Vanmiddag had ik in ieder geval inspiratie genoeg om voor het eerst sinds maanden m´n raam schoon te maken! Ik ben nog steeds onder de indruk van mezelf. Vervolgens heb ik het voorbeeld van mijn zuster gevolgd en de gordijntjes verwijdert. En wel met behulp van het cadeau van diezelfde immer briljante zuster: een geweldige schroevendraaier! Nu is m´n kamer een stuk lichter. Heerlijk. Nog meer zomer.
Vanmiddag reisde ik met de trein van Leiden naar Schiphol. Er gebeurde niets opzienbarends. De trein vertrok een paar minuten te laat, maar dat was ook alles. Mijn medepassagiers in de coupe gedroegen zich uiterst rustig. Ik dronk m´n koffie en keek uit het raam. Maar toen zag ik hem! DE SNOR. EEN MAN MET EEN SNOR. Een JONGE man met een snor. Een heuse jaren ´80 snor. Geen zorgvuldig getrimd streepje, geen zorgvuldige krulsnor, maar zo´n soort van schoenpoetsborstel. Verder was het een keurige jonge man. Behalve dan die snor. Een reliek. Een rariteit. Waar zie je zo iets nog? Behalve dan bij je vader die ´m al twintig jaar heeft en die ken je niet anders dus dan mag het. Nou ja, bij die snorremans dus. Hm. Ik heb me er een hele tijd over zitten verwonderen. Hij was echt lelijk, die snor. En dat bleef ´ie, de hele rails van Leiden naar Schiphol. Ik vraag me af waarom hij de bovenlip van die jongeman bevolkte.
Vanmiddag reisde ik met de trein van Leiden naar Schiphol. Er gebeurde niets opzienbarends. De trein vertrok een paar minuten te laat, maar dat was ook alles. Mijn medepassagiers in de coupe gedroegen zich uiterst rustig. Ik dronk m´n koffie en keek uit het raam. Maar toen zag ik hem! DE SNOR. EEN MAN MET EEN SNOR. Een JONGE man met een snor. Een heuse jaren ´80 snor. Geen zorgvuldig getrimd streepje, geen zorgvuldige krulsnor, maar zo´n soort van schoenpoetsborstel. Verder was het een keurige jonge man. Behalve dan die snor. Een reliek. Een rariteit. Waar zie je zo iets nog? Behalve dan bij je vader die ´m al twintig jaar heeft en die ken je niet anders dus dan mag het. Nou ja, bij die snorremans dus. Hm. Ik heb me er een hele tijd over zitten verwonderen. Hij was echt lelijk, die snor. En dat bleef ´ie, de hele rails van Leiden naar Schiphol. Ik vraag me af waarom hij de bovenlip van die jongeman bevolkte.

2 comments:
En toch... hij heeft het maar mooi voor elkaar gekregen dat er een studente een blog over hem schreef. En dat terwijl er diezelfde dag duizend-en-een prachtig geschoren jonge mannen voorbij kwamen waar geen gedachte wordt gewijd. dus chapeau voor snorremans! Chapeau Chapeau! Leve de republiek!!
YOOO MAN!
ME DON'T LIKE SNORREN. THEY'RE REALLY STUPID.
(THIS IS A WARNING FOR GWM!)
Baaibaai, dear friends. Enjoy the rain.
Post a Comment