Een paar weken geleden was ik op de tentoonstelling Magazine!. Over tijdschriften. Wel aardig. Niet echt een aanrader. De boodschap was me niet erg duidelijk. Maakt verder ook niet uit, want inmiddels is ´ie al afgelopen. De tentoonstelling, bedoel ik. Maar ik kwam er wel iets enorm leuks tegen: een BOEK! Het lag daar gewoon zomaar. Op een stoeltje. In de verste verten geen mogelijke eigenaar te bekennen. Hm. Ik ging eens zo´n beetje nonchalant in de buurt van dat stoeltje kijken. Wierp eens een blik opzij en zag dit:
Mijn hart begon sneller te kloppen. Aan de binnenkant van de kaft stond het volgende:

YESYESYESYES!! Een boek! Zomaar voor mij! Gratis! Geweldig! Fantastisch! De rest van de tentoonstelling ben ik zo´n beetje zwevend door gelopen (overdrijven maakt de zaak duidelijk).
In de trein op weg naar Ridderkerk, waar ik een feestje had, ben ik begonnen met lezen. Vervolgens heb ik ieder vrij moment aangegrepen om verder te lezen… Het was leuk. Niet wereldschokkend, maar gewoon leuk. ´k Had in geen tijden gewoon een leuk boek gelezen. Gewoon zo´n boek waarbij je niet hard na hoeft te denken. Aangenaam.
Naast het originele www.bookcrossing.com, bestaat er ook een Nederlandse ondersteuning: www.bookcrossing.nl.
No comments:
Post a Comment