Nog voordat wij weer binnen zijn, zit de merel al op de rand van het schaaltje. Maden te pikken. Een stuk of tien tegelijk. Dan gooit ´ie ze buiten het schaaltje en pikt ze weer op. Hij pikt er één op en er vallen er vier uit z´n snavel. Die vier pikt ´ie op en ondertussen vallen er weer zes. Dat gaat zo minuten lang door. Onhandige beesten. Maar mooi om naar te kijken.
Dan vliegt ´ie weg om z´n jongen te voeren. Eerst naar de schutting. Dan naar de poortdeur. En dan pas naar het nest. Stel je voor dat we zouden ontdekken waar de merelkindertjes zitten! Twee tellen later is papamerel weer terug en begint het hele proces van voren af aan.
2 comments:
Heb je wel eens geprobeerd te ministecken?
Mmm...ik denk dat Roan weer een keertje op visite moet komen, die vindt het natuurlijk geweldig! Als hij zelf de maden niet opeet voordat ze in het schaaltje liggen haha.... Eerst de auto weer maken, dan komen we weer!
Post a Comment