Koken is best leuk. Als je alles zelf kunt regelen, dus ook wat er in huis is. Nu moet ik het nog met een hoop dingen doen die mama in huis heeft gehaald. En met een hoop dingen die ik vergeten ben te kopen, maar daar hebben we het niet over. ´k Ga vanavond proberen lasagne voor papa te maken (hij heeft een streng dieet). Hij eet tomatenketchup in de atjam dus hierbij moet het ook kunnen. Gek dattie niet tegen gewoon kale tomaten kan, maar wel tegen ketchup. Zal wel door de bewerking komen. Of er zitten gewoon geen tomaten in de tomatenketchup, dat kan natuurlijk ook.
Maar koken dus. Gisteren had ik dus een tijdelijke dip in mijn carrière als kokkin. Al moet ik wel zeggen dat het eten er smakelijk uit zag en daarbij ook nog smaakte zoals het er uit zag. Dat betekend dan weer goede vooruitzichten voor mijn toekomstige kookdippen. Flip, ik denk dat ik vanmiddag toch nog even naar dorp moet misschien wel uiteindelijk. Er is geen sla ofzo voor bij de lasagne. Ah, papa gaat al kijken of er nog komkommer is. Is ook goed. Nog lekkerder eigenlijk.
Gelukkig hoef ik morgen niet te koken en zondag ook niet. Maandag dan weer wel. HELP! Boerenkool? Hutspot? Ik weet niet hoe ik hutspot moet klaar maken. Een ovenschotel? Maar wat dan? Ze willen géén kool. Spinazie mag papa niet. Poeh. Het leven van een kokkin is moeilijk. Ik denk dat ik het niet meer zo leuk vind.
No comments:
Post a Comment